OVER ONS
Wie zijn nu eigenlijk de mensen achter de Halloween Horrorwalk Hoorn?
Het evenement wordt georganiseerd door een groep enthousiaste vrijwilligers, wie ieder jaar weer hun uiterste best doen om een te gek evenement neer te zetten voor alle deelnemers!
BENNO TEUNISSEN
Mijn naam is Benno Teunissen. Samen met mijn neef Tom Bakker en Peter Lieshout zijn wij in 2013 begonnen met het organiseren van feesten in het Huis Verloren via Feest in Hoorn! Onze Halloween feesten in Huis Verloren waren erg succesvol, waarna wij onze krachten hebben gebundeld met de Halloween organisatie van de Roode Steen. We wilden het groter aanpakken en een groter publiek bereiken. Hiermee was de Halloween Horrorwalk Hoorn geboren.
Vanaf dat moment ben ik een van de mede-organisatoren en houd ik mij o.a. bezig met de begeleiding van de vrijwilligers voor de scarezones en algemene organisatorische werkzaamheden. De organisatie is in de loop der tijd uitgebreid met super enthousiaste, maar vooral ook professionele vrijwilligers. Het laatste is ook nodig omdat het event behoorlijk groot en populair is geworden.
Het is geweldig om als vrijwilliger mee te kunnen helpen aan deze organisatie, waarbij wij heel veel mensen een griezelig event kunnen aanbieden!
CLAUDIA VAN WILGEN & SUZANNE HEIJNEN
Ons verhaal is eigenlijk hetzelfde, wij hebben meegelopen met de Horror Walk in 2016 en 2017 samen met vrienden. Na de Walk van 2017 zaten we in de kroeg nog lekker na te kletsen (en borrelen natuurlijk) en bedachten we ons dat het ons ontzettend leuk zou lijken om met de vriendengroep zelf in een scare zone te staan. Na dat weekend hebben we dit aan Tom gevraagd en die was meteen erg enthousiast. Toen wisten we alleen nog niet dat wij het spookhuis in mochten gaan richten!
Onze taak is dan ook om alles te bedenken en regelen rondom het spookhuis. Van vrienden krijgen we hier hulp bij (ons eigen team) en de rest houden we op de hoogte van alles wat er staat te gebeuren via onze eigen Halloween app. Wij zijn bij de vergaderingen en proberen op andere manieren ons steentje bij te dragen in de organisatie. Maar onze main focus ligt wel echt op het spookhuis.
Claudia vindt het het leukst om echt creatief bezig te zijn met de beeldvorming en de inrichting van het spookhuis. Suzanne heeft dit ook wel, maar vindt het het leukst om contacten te leggen om aan spullen te komen voor het spookhuis en te zorgen dat deze er op tijd zijn en de communicatie naar onze vrienden en de organisatie. Zo heb je allebei je taken en zonder elkaar zou er dus ook geen spookhuis kunnen staan.
Maar voor ons allebei is het toch het mooiste moment als alles staat, de walk bezig is en je iedereen eindelijk lekker kan laten schrikken!
DUNCAN GEIJSSEN
Mijn naam is Duncan Geijssen, een van trotse organisatoren van de Halloween Horrorwalk Hoorn. Vanaf 2019 ben ik actief betrokken bij de organisatie en ben ik verantwoordelijk voor onder andere de reclame-uitingen, social media en de website.
Verder ben ik ieder jaar druk om samen met het team van Ooms Feestwinkel een té gekke scarezone te verzorgen voor de winkel. Het blijft bijzonder om ieder jaar weer te zien hoeveel mensen er meelopen en samen met ons Halloween willen vieren. Ieder jaar proberen we weer een grotere en spectaculaire scarezone neer te zetten!
Aan het begin van de zomer vragen de eerste klanten in de winkel alweer of de Horrorwalk dit jaar doorgaat. Super tof om te zien dat er zoveel mensen ieder jaar weer uitkijken naar ons evenement!
JOSÉ LINDERS
Mijn naam is José Linders. Een aantal jaren geleden werd ik benaderd met de vraag of ik kon helpen met de organisatie van de Halloween Horrorwalk Hoorn. Vanuit mijn professie organiseer ik ook events en kan dus op die manier een bijdrage leveren aan dit event. De organisatie is volledig vrijwillig en ik steun dit dan ook van harte. Het is mooi dat we met z’n allen dit event kunnen neerzetten.
Mijn takenpakket ligt voornamelijk op het organisatorische vlak, het aanvragen van de vergunningen en de gesprekken met de gemeente hierover, de administratieve handelingen en de financiële stukken.
Je zult mij niet verkleed zien maar zal tijdens de walk uiteraard wel mijn steentje bijdragen.
MARIO RUITER
Ik ben Mario en vanuit mijn werk heb ik ervaring met grootschalige evenementen. Niet in de organisatie zelf, maar in het gehele proces er om heen. Ik ben algemeen lid in de organisatie van de Halloween Horrorwalk Hoorn en kijk met een schuin oog naar de veiligheid.
Wij hebben als organisatie een zeer goede relatie met Stichting Netwerk. Zij dragen ons jaarlijks veel vrijwilligers aan voor de scarezones. Via Stichting Netwerk ben ik ook in aanraking gekomen met de Halloween Horrorwalk Hoorn. Het viel mij op dat de walk een snel groeiend evenement is in Hoorn en ik had contacten binnen de organisatie. Van het een kwam het ander en inmiddels ben ik zelf ook onderdeel van deze fantastische groep mensen!
MELISSA GEIJSSEN
Mijn naam is Melissa en ik ben een van de mede-organisatoren van de Halloween Horrorwalk in Hoorn. Ik zit inmiddels alweer een aantal jaar in de organisatie van dit toffe event. Binnen de organisatie ben ik mede verantwoordelijk voor de sponsoring, de website en social media.
Het leukste aan het organiseren van de Horrorwalk vind ik dat je het evenement ieder jaar onwijs ziet groeien en alleen paar positieve geluiden hoort. Aan het begin van de zomer komen de eerste vragen van de fanatiekelingen al binnen: "Gaat de Horrorwalk weer door dit jaar?". Dat is waar je het voor doet!
MIKE LEVERING
Mijn naam is Mike Levering, en al geruime tijd maak ik deel uit van de organisatie van de Halloween Horrorwalk Hoorn. Aanvankelijk was mijn bedoeling om achter de schermen te helpen, maar mijn medevrijwilligers hadden een ander plan voor mij in gedachten. Nu bevind ik me aan het front van de Walk, waar ik mensen begeleid langs de angstaanjagende zones naar het spookhuis. Dit is een rol waar ik enorm van geniet. Elk jaar zie ik het als een uitdaging om te bedenken hoe ik me ga verkleden.
De Horrorwalk wordt elk jaar professioneler en trekt steeds meer bezoekers, met als hoogtepunt de kerk die dient als spookhuis. Het is fantastisch om te zien hoe iedereen vol spanning en angst door het spookhuis loopt. Het gevoel dat ik deel uitmaak van dit evenement en mensen de stuipen op het lijf mag jagen, maakt me met trots. Ik ben dankbaar dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de Horrorwalk.
TOM BAKKER
Mijn naam is Tom Bakker. Samen met mijn neef Benno Teunissen en oud mede-organisator Peter Lieshout, zijn wij na een aantal andere themafeesten te hebben georganiseerd in het Huis Verloren, in 2013 begonnen met de Halloween feesten. Dit is uiteindelijk uitgegroeid tot de Halloween Horrorwalk Hoorn.
Mijn oorspronkelijke taak is het werven van de sponsoren. Maar door mijn brede netwerk, ben ik inmiddels een manusje-van-alles geworden binnen de organisatie van de Halloween Horrorwalk Hoorn.
Het mooie van dit evenement is dat je vooraf vele blije gezichten ziet, en na afloop vooral veel geschrokken maar voldane gezichten. Daarnaast word ik blij van alle positieve reacties van iedereen!